תחבורה אל המטרופולין וממנו

ב-24.12, במעמד שרת התחבורה מירי רגב, הונחה אבן הפינה לציון תחילת העבודות למימוש התכנית לתשתית לאומית תת"ל 65 א' להכפלה, שדרוג והתאמת התשתית לרכבות מהירות במסילות החוף בין תל אביב לתחנת חוף הכרמל בחיפה. 

לאחר שבשלב המקדים בוצעו הפקעות לאורך התוואי, יוצאת רכבת ישראל לעבודות קידום זמינות מתחנת חוף הכרמל בחיפה ועד לשפיים, לאורך כ-70 קילומטרים. הקו יהיה כולו חשמלי ויבטיח נסיעה מהירה, נקייה ושקטה. 

מטרופולין חיפה העתידי יהיה מקושר למטרופלין תל אביב ויצריך גידול בזרימת המשאבים וההון האנושי בין צפון הארץ למרכזה. בכדי לעמוד בביקושים ולתת מענה ראוי, הוצבו יעדים לקיצור זמן הנסיעה בין תחנות תל אביב לתחנת חוף הכרמל לחצי שעה ולהגדלת תדירות הרכבות. יעדים אלו נמצאים בתוכנית תת"ל (תכנית תשתית לאומית) 65 א' המופיעה בהחלטת הממשלה 1231 לקידום התכנית האסטרטגית לפיתוח מפרץ חיפה. 

ב-24.12, במעמד שרת התחבורה מירי רגב, הונחה אבן הפינה לציון תחילת העבודות למימוש התכנית לתשתית לאומית תת"ל 65 א' להכפלה, שדרוג והתאמת התשתית לרכבות מהירות במסילות החוף. לאחר שבשלב המקדים בוצעו הפקעות לאורך התוואי, יוצאת רכבת ישראל לעבודות קידום זמינות מתחנת חוף הכרמל בחיפה ועד לשפיים, לאורך כ-70 קילומטרים. הקו יהיה כולו חשמלי ויבטיח נסיעה מהירה, נקייה ושקטה.

בנוסף, רכבת ישראל ממשיכה לקדם את תת"ל  65 ב'. כיום, המסילות הקיימות, נוסעות לאורך חוף ימה של חיפה וחוצצות בין העיר לים לאורך כ-10 ק"מ. במסגרת תת"ל 65 ב' מוצע להכפיל את המסילות, כהמשך ישיר של המסילות של תת"ל 65 א', תוך מנהור כל המסילות באופן שיפתח את הגישה של חיפה לחוף הים. המנהלת לפיתוח מפרץ חיפה תמשיך לבצע מעקב אחרי יישום תכניות הפיתוח.

מחברים אותך להצלחה